dimarts, de juny 06, 2006

El monopoli del tanga

Fa uns anys que el tanga va deixar de ser una peça exclusiva dels ambients d'alterne i de sexshops per esdevenir fons d'armari de bona part de les dones del país i, fins i tot -ho he sentit en més d'una conversa a la secció de roba interior d'El Corte Inglés- de les pre-adolescents. Crec que el fenomen és l'anàleg al dels tatuatges o dels pírcings, abans reservats a la gent xunga o als que es rebel·laven contra el sistema i ara d'ús generalitzat -tot i que cal assenyalar que amb una gran concentració en el sector cholo però també en el de les pijas de pell elàstica i bronzejada i cos DIR.
Voldria confessar que no suporto portar tanga i que només en porto si sé que me'l treuran (sí, sí, sigueu malpensats). I cada vegada que me'n poso em pregunto com és que hi ha ties que poden suportar tenir aquell tros de roba entre les natges i llavors dir que van tan i tan còmodes? Del meu treball de camp -és a dir, de les observacions que he fet al llarg d'aquests anys dels culs de les ties quan seuen- es deriva que n'hi ha moltes que encara porten calcetes en comptes de tanga (em consola...). Divendres a la tarda vaig anar una estona de botigues i vaig adonar-me que aquesta realitat, però, no es veu gaire reflectida en l'oferta d'H&M. I això em va fer pensar que:
1. Les sueques només gasten strings i, per tant, els senyors Hennes and Moritz (o com es diguin) només produeixen strings o tangues.
2. Les calces estan molt sol·licitades i quan hi vaig -que és molt poc sovint- ja s'han exhaurit.
Sigui quina sigui la resposta, voldria reivindicar una peça de roba com són les calcetes. I no només em vull fonamentar en la comoditat -de què ja he parlat- sinó també en l'estètica. D'una banda, perquè trobo que el tanga només queda bé si tens un cul collonut i, de l'altra, perquè vaig llegir que el que fa és separar-te les galtes del cul, mentre que les calcetes les mantenen més enganxades! Que sapigueu, doncs, usuàries -i usuaris, que també n'hi ha- habituals del tanga, quins són els efectes secundaris! Visca les calcetes i els culs apretadets!