dimarts, de juliol 18, 2006

Recepta occidentalitzada del tabbouleh

El tabbouleh és una amanida libanesa molt refrescant. Tot i que l'originària porta bulgar (que es veu que és gra de blat trencat), tomàquet, menta, julivert, llimona i oli d'oliva, a països com França es pot trobar en una versió més light i -suposo- occidentalitzada però que a mi m'agrada molt. Quan vaig estar d'Erasmus en vaig menjar força vegades i, al cap d'un temps i per boca d'una profe de francès de ma germana, en vaig descobrir el secret. Voilà la recette!

Abans que res, volia dir-vos que jo ho poso tot bastant a ull... Imaginem que ho fem per a unes 4 o 5 persones:

4 tassetes de couscous pre-cuit (el que trobem normalment als súpers) de gra mitjà.
3 tomàquets madurs.
3/4 de cogombre.
1 pebrot verd.
1 pebrot vermell.
Un bon grapat de panses.
3 llimones.
Oli d'oliva.
Sal.
Un bon manat de menta i un altre de julivert.

Posem el couscous en un bol i hi afegim el suc de les llimones. Remenem. Hi anem afegint els tomàquets pelats -podem escaldar-los, abans-, el cogombre i els pebrots talladets ben petits.
Posem les panses en remull perquè s'inflin una mica -millor si l'aigua és un pèl calenta. Quan estiguin llestes, les afegim.
Remenem bé, hi afegim una mica de sal i un bon rajolí d'oli verge d'oliva i ho desem a la nevera.
L'endemà, fem de nou una bona remenada i hi afegim la menta i el julivert picats ben petits. I ja està a punt! Bon profit!