dimecres, de juny 13, 2007

Problema de física

Tot i que ignoro quina longitud té la Rambla de Barcelona, dedueixo que si trigo, aproximadament, 15 minuts a pujar-la i camino a uns 6 km/h, deu fer 1,5 km.
Ahir vaig quedar amb un amic a dalt de tot de plaça Catalunya per veure una exposició que fan a l'Espai Cultural de Caja de Madrid. M'havia dit que arribaria tard, i vaig aprofitar per passar per la biblioteca de la uni a tornar un llibre. Però vaig calcular malament i a l'hora de la nostra cita jo encara esperava el bus a davant del Cosmos per arribar el més aviat possible a plaça Catalunya.
Vista la situació, ens vam trucar i vam decidir que ell baixaria per trobar-nos a mig camí. Mentre feia eslàlom entre guiris i venedors d'abrics de pell que volen fer-te pujar a veure el gènere, em va venir al cap un d'aquells problemes de física de 2n de BUP tant típics i que, ara que hi penso, no sabria resoldre:
A. surt de Colón a les 17.03 de la tarda i camina a 6 km/h. Ll, surt de plaça Catalunya a la mateixa hora i camina a 7 km/h. En quin punt i a quina hora es troben? Nosaltres ens vam trobar en aquells porxos d'abans d'arribar al carrer Portaferrissa.
En el moment que es troben, enfilen Rambla amunt i van a veure l'exposició. A quina hora hi arriben?
Vam plegar cap a les 6 -ho vam fer tot en temps rècord- i vam coincidir amb una companya de l'ACCA. Vam anar tots tres a fer una orxata. Ens la va servir un noi d'accent argentí i braços curts. Ll. i jo ens la vam beure en temps rècord. Vaig convidar jo.
Ara pensaré si hi ha cap problema de física que pugui descriure la velocitat amb què succionàvem la palleta blanca de ratlles vermelles.

5 comentaris:

Oscar V ha dit...

La pregunta que es dedueix, llavors, del conjunt del problema és:
i l'Àngels, com es troba?
excés de poca feina o bogeria creativa?
;-)

Anònim ha dit...

succionar la palleta a A? que marrana...

Pit ha dit...

M'he equivocat. A era jo! Bé, això també és possible. I que sigui marrana..., doncs també! ;-)

Anònim ha dit...

Responent a l'Oscar: excés de poca feina

Ho vaig dir fa poc i ho torno a dir: on és l'enyorada qualitat creativa d'abans?

Vull la meva petitajateblog de sempre!

DGA

Pit ha dit...

Ieps, Anònim! No vulguis fer-te passar per qui no ets -DGA! Que te he pillao!