dimecres, de juny 06, 2007

Treballar a Gràcia, passejar per Gràcia

Surto dels FGC a Gal·la Placídia. Veig el forn de pa Paul, i la gent que fa cua per comprar croissants de mantega gairebé tan bons com els de París.
Enfilo el carrer Príncep d'Astúries, com he fet tantes altres vegades. Passo al costat del quiosc. Hi ha una revista amb l'Inma del Moral en bikini rosa. Em pensava que estaria més bona, penso. I també penso que el tros perquè puguin passar els vianants entre el quiosc i la paret del carrer és massa just. Sempre ho he pensat! És una merda quan plou i vols fer-hi passar el paraigües obert i et trobes algú de cara que pretén fer el mateix.
Passat el quiosc, sempre em fixo en la Baguetina catalana que queda a la dreta, sempre amb un aire ronyós i amb clients llatinoamericans; em fixo en el cartell que diu 'Zona bookcrossing', i em pregunto si encara hi ha algú que ho faci, això de deixar llibres en llocs concrets perquè algú altre els llegeixi. Observo les motos que hi ha aparcades a l'esquerra, l'església que hi ha a la dreta i el cartell d'aquell establiment on fan REFLEXologia.
Abans de creuar per agafar l'autobús, miro de reüll l'aparador de la pastisseria Baixas, que és sempre més que encandalós.
Creuo i camino els 100 metres fins a la parada del bus. Ja arriba, el paro, saludo el conductor i sento el "meeec" tant ranci de la màquina quan m'escup el bitllet acabat de validar. Baixo a Lesseps, passo per davant de l'oficina d'Hisenda i la cua de persones que esperen per fer la declaració de la renda em recorda que també l'he de fer... Que aquest any em tornen calers i tot!!
Creuo, deixo a l'esquerra la pastisseria Farga, i agafo el carrer Nil Fabra fins que vaig a parar a Torrent de l'Olla, on tinc l'oficina. Concretament el número 218-220. Et voilà. Ja hi sóc!
Gràcia és un barri xulo. M'agrada. M'ha agradat passejar-hi a l'hora de dinar, veure el carrer Verdi de dia, les botigues de barri obertes, trobar-me el Bernat Lliteras que s'ha posat el casc i ha marxat fent petar la Piaggio. No és que em caigui bé, però sempre he estat mitòmana.