dimarts, de setembre 12, 2006

La vuelta al cole


(Foto de Diane Arbus)
Avui ha començat l'escola. Ho he sabut pels brams dels nens de l'escola del costat de casa, que m'han despertat. I els de la guarderia, que està just al davant.
Jo, com fa uns mesos, amb prou feines puc llevar-me. Se m'endú la desídia. Faig el pipí, em rento les mans i la cara, esmorzo i em dutxo. Em vesteixo mirant de no fer soroll i despertar ma germana quan obro l'armari. M'he llevat tan tard que quan agafo el tren hi ha seients i tot. En comptes de treballadors d'oficina trobo parelles d'avis que van de passeig o estudiants que tenen la sort de no començar a les vuit o a les nou, sinó a les deu. A la feina, faig passar les hores. Em preocupa veure la rapidesa amb què em desmotivo. En 3 anys, no he aguantat més de 10 o 11 mesos en una feina.
El moment més emocionant d'avui al curro ha estat obrir el calaix i veure el tub de Pringles de crema agra amb ceba que vaig reservar-me divendres. Un gran encert. L'altre moment, quan hem baixat a fer un cafè. Un dels últims cafès amb els meus companys. Hem rigut tot pensant què podem fer pel meu comiat. Diuen que m'han d'emborratxar.
Entre tota aquesta desídia, trobo a faltar la universitat: allò de sortir de casa 4 minuts abans que marxi el tren, tot corrent cap a l'estació amb els cabells mullats i vigilant que l'hamburgesa no faci massa bots al tupper ni es vessi el caldo. Entrar al tren tota suada i mirar de trobar un forat en aquesta llauna de sardines. M'encanta escoltar les converses dels xavals de les escoles de pagament que baixen a Sant Joan o a Sant Cugat -sobretot quan s'acosten eleccions i parlen de política. Observar que tot i l'uniforme, no són tots iguals. Em pregunto quanta estona triguen a fer-se el pentinat aquest que porten, o si els el fa la mare abans de preparar-los l'entrepà: el cabell llarg que els tapa el front i que està lleugerament inclinat cap a una banda.
M'agrada arribar a plaça Catalunya i córrer per agafar la línia verda fins a Drassanes. M'encanta trobar-me algú a l'entrada, algú dels que aquest curs ja puc dir que m'estimo.
Però d'aquí a uns dies marxo a Londres. No me n'he fet gaire a la idea. Se'm va fer estrany veure la programació del Teatre Lliure i pensar que jo no hi seré quan s'estrenin. M'entristeix una mica perdre'm tot allò que els meus companys viuran en aquests tres mesos; pensar en els sopars, en les converses al bar, en els cotilleos de què no podré ser partícep!
Suposo, però, que aquests mesos passaran ràpid, que coneixeré molta gent, i que serà una experiència irrepetible. És clar que sempre hi ha la por a allò que és desconegut.
I d'aquí a 3 dies deixaré de treballar. Això sí que se'm farà estrany. Uf, i és que al final del curs universitari hi ha un interrogant com una casa: vull ser ambientòloga o periodista? O potser ni una cosa ni l'altra i resulta que amb 26 anys encara sóc una immadura.

La cançó d'avui: Normal, d'Astrud.
P. D. Necessito conèixer grups nous que m'il·lusionin.

2 comentaris:

Oscar V ha dit...

Àngels, suposo que és normal que la desídia i la incertesa t'envaeixin aquests dies d'espera. Tanmateix il·lusiona't amb el quye tens al davant. Canvia l'hamburguesa i el brou, i omple els "tuppers" de ganes d'aprendre i de necessitat de descobriment.
I cerca nous grups que t'il·lusionin. Et recomano Facto Delafé y las Flores Azules (els he recomanat a tothom!), Sexy Sadie, Glissando* o tahiti 80. Sinó sempre pots redescobrir clàssics com The Smiths o Van Morrison. Que la música no ens l'acabarem mai!
Un petó!
Òscar

Pit ha dit...

Gràcies! Espero que ens puguem veure abans que marxi.
Un petonàs,
Àngels