dilluns, de setembre 25, 2006

Començar de zero

Falten 6 dies, 6 dies i a aquesta hora ja seré a punt d'arribar a l'aeroport de Luton. El Nikos, el noi grec que vaig conèixer aquest estiu entre Chalcis, Atenes i Lavrio, em vindrà a buscar en cotxe. Serà la primera pàgina que escriuré d'una nova vida que s'enceta sempre que marxes una temporada.
Sempre fa respecte marxar fora, sobretot per la por a allò que és desconegut. Però també em fa il·lusió. Des que vaig tornar d'Erasmus que penso que vull tornar a marxar. Les meves amigues sempre m'havien dit que en un futur no m'imaginaven aquí, sinó a l'estranger. Peut-être. I hope so. Ara serà per una temporadeta curta, però prou com per assaborir una ciutat tan fascinant com Londres i per tornar a agafar embranzida per emprendre nous projectes a l'estranger. Em fa pànic veure'm d'aquí a un o dos anys asseguda en un despatx fent informes ambientals o passant teletips, morta de fàstic i, a sobre, a Catalunya.
M'encanta imaginar-me passejant per portobello un dissabte pel matí per anar a comprar la fruita i la verdura, mobles de segona mà, o un d'aquells vestits tan i tan xulos que vaig veure el cap de setmana passat. I entrar a la meva casa a Notting Hill -a veure si hi ha sort i en trobo una-, saludar els meus companys, preparar el dinar, llegir i fer la migdiada i quedar per la tarda per anar a algun museu, conèixer algun nou barri o, simplement, per fer passar les hores davant d'un capuccino.
I quan torni, com quan vaig tornar d'Erasmus, em semblarà que les coses aquí van a càmera lenta. Suposo que vindré amb un anglès millor, amb alguns quilos de més dels que ja tinc, i amb un grapat de nous amics i noves experiències. Ja no tindré aquella sensació tan estimulant de conèixer llocs i gent nova cada dos per tres, però sí aquella agradable sensació que has crescut una mica, que has après i que amb la distància, has renovat aires que ja estaven una mica viciats.

4 comentaris:

Oscar V ha dit...

Àngels, me'n alegro de llegir aquesta escletxa d'optimisme en les teves línies, encara que les trobo una mica farcides d'excepticisme. Tanmateix, com ja t'he dit moltes vegades, has de sentir-te priviliejada per l'oportunitat que se't presenta i per tot el camí per recòrrer que s'obre davant els teus peus.
Sobre el fet de marxar a viure fora, luxe que no he tingut el gust de fruir, crec que ha de ser molt enriquidor, enormement. PErò no entenc aquesta dèria que a voltes teniu, els que heu estat fora, de desprestigiar el fet de viure a Catalunya o BCN. Evidentment que marxar és crèixer, però potser no som prou conscients de la sort que tenim de viure a BCN o voltants. Crec que també s'han de valorar aquestes coses. Podria ser molt pitjor...
Una abraçada
Òscar

Pit ha dit...

Sí, el gran mestre Martí Boada, des del punt de vista ambiental, fa una analogia a allò que tu comentes. Ell parla de l'"escapisme ambiental": acostumem a valorar els grans paisatges exòtics que tenim lluny de casa quan no sabem valorar allò que tenim a prop. Anem a Cancun quan podríem estar a una platja millor a Formentera o a Menorca. Ens encanta la selva amazònica quan al Montnegre hi ha també moltíssima diversitat.
En el meu cas, no és que no m'agradi viure aquí. Barcelona té moltíssimes coses a oferir! I trobo que tens raó: és cert que acostumem a mitificar les grans ciutats com Londres, Berlin, París o Nova York i desconeixem allò que tenim a tocar de la mà... Però ara que sóc jove, m'atreu molt descobrir-les, aprendre noves maneres de fer..., i viure en un país és, segurament, la millor manera de fer-ho. I en relació amb el que he dit a la meva entrada, volia dir que prefereixo treballar en una merda de lloc a l'estranger que no pas a Barcelona.

Anònim ha dit...

Hola Àngels! estic apunt de marxar a Leon i encara no tinc molt preparat lo que he de dir, pero bueno serà una escapadeta petita que potser m'anirà bé.

Espero que trovis casa aviat i que t'ho passis molt bé per Londres.

Torna a BCN eeee!! ;)

Sergi.

Pit ha dit...

Gracies, sergi!!!!