dijous, de febrer 22, 2007

Angels for president

Ahir vaig exercir de presidenta de la meva associació, que ja tocava després de tres mesos d'absència i dels meus moments de desídia i despistes. Després de quedar amb una amiga per anar de compres, vaig dinar amb una altra amiga i vaig aprofitar per signar els certificats d'assistència a un curs sobre energies renovables -que es va fer fa mesos... A la tarda, havia d'anar a una productora d'audiovisuals per visionar el documental que un company de la carrera i de comarca, el Iago, ha muntat després del viatge que va fer a Colòmbia fa uns mesos. El presenta al Festival de Cinema sobre Medi Ambient, i l'ha finançat la meva associació. Em va molar força, i ja li vaig fer les crítiques pertinents per si encara es pot millorar abans de presentar-lo a concurs.
Ahir a la nit vaig anar a dormir més tard del que volia. Vaig enviar mails a dos exprofessors per demanar-los un cop de mà. Ha sortit una línia d'ajuts a la universitat per fer projectes de cooperació a països en vies de desenvolupament, i ho veig com una bona oportunitat per viatjar i fer algun reportatge en què puguem parlar d'algun conflicte socioambiental. El Iago va mostrar interès quan li ho vaig comentar; ell serà per Mèxic, aquest estiu. Però jo encara no tinc gaire idea de com enfocar-ho.
De moment, només m'ha contestat amb el J. M. A., una eminència arreu del món en ecologia política i que sempre m'havia fet un cert repel·lús, per com n'era d'altiu... M'ha contestat i, amb això, s'ha iniciat un petit diàleg per mail que m'ha fet gràcia:
"El mon esta ple de conflictes ambientals milers i milers. jma".
"Sí, ja ho sé. Però no tinc el temps material de buscar-los ni tinc contactes als llocs on es produeixen. Per això contactava amb vostè."
"Podries explicar com els Consumidors dels països rics haurien de saber d'on ve el petroli, el coure, l'or, els llagostins, l'alumini, que compren, quins danys es fan als llocs d'extracció, posar-ne alguns exemples. jma"
I llavors, sense que jo li hagi dit res..., em diu:
"Perdona les meves respostes tan curtes, estic una mica de mal humor avui, per raons de familia, tu no tens cap culpa!!! Mira la revista Ecologia Politica, a www.ecologiapolitica.info Hi ha molta informacio en castella de conflictes ambientals els ultims 15 anys, a diversos llocs del mon, salut, quina frase tan bonica de Truman Capote que has posat al teu mail, jma>> *El tren se movía tan lentamente que las mariposas entraban y salían > por la ventana.* Truman Capote, /Un viaje por España/ (1950)".

Aviam si hi ha sort, tiro això endavant i engresco algú perquè m'acompanyi en aquesta aventura.
Ahir vaig rebre algunes notícies que em van alegrar -felicitats, per si et sents al·ludit quan ho llegeixis!- i fa solet. Porto un jersei groc i m'ha posat de bon humor. Però tinc son i el meu vice-president em fot canya perquè tinc algunes coses pendents, encara. Tinc tantes coses per fer...!

7 comentaris:

Pit ha dit...

Ah, i m'han dit que el cartell del Summercase mola mazo.

Anònim ha dit...

gracies!!

Anònim ha dit...

jeje, m'ha fet gràcia aquest post tan accacià...

Nu ha dit...

ei!! que m'informaràs sobre aquesta idea teva? petons!

Oscar V ha dit...

dona...jo no sé si diria que "mola mazo"...però si diria que amb les primeres confirmacions jo ja he decidit comprar l'abonament!
Només diré 6 paraules: The flaming Lips i DJ Shadow...

Pit ha dit...

Home!! I Arcade Fire, Jarvis, Air i la PJHarvey!!!

Pit ha dit...

Per cert, vice-president, estic contenta que m'hagis llegit... Només volia dir-te que, demà, sens falta, m'autoentrevisto. Sé que sóc un desastre...