dissabte, de desembre 30, 2006

Els ambientòlegs, gent rara

Si hi ha una cosa que em fa gràcia dels ambientòlegs és que n’hi ha de molt peculiars. A classe, per exemple, teníem el Xevi, de Manlleu, que a les acampades venia amb litres de moscatell, la bóta de vi i porrons, i que pel sopar de fi de carrera va venir amb faixa, barretina i espardenyes de set vetes. El Xevi va fer l’anomenat “Projecte Zero”: volia demostrar que es podia viure a l’Autònoma sense gastar-se ni un duro. Durant una setmana, es va alimentar de les restes que deixaven els estudiants al bar i en guardava en una carmanyola pel vespre, dormia en un sac a la gespa, va fer amistat amb les dones de la neteja quan el van descobrir de bon matí i dijous va sortir de festa a la Vila Universitària. Va estar un any estudiant a l’Equador, hi va aprendre el quechua i algun cop que va estar apurat de diners va treballar com a model de nu... Amb un company, van interrompre una classe per llegir un manifest en què demanaven al professor que estava oferint l’assignatura que la fes en català i no en castellà, encara que l’estudiant Erasmus que hi havia no ho entengués... Era capaç d’anar des de Manlleu fins a Núria a peu, i sempre que agafava la guitarra acabaven caient o cançons pròpies o ‘Boletaires’ o ‘Lo tio Pep’.
Avui he dinat amb el Lluís i en Mikel, un company seu –i molt amic- de promoció i un d’aquests personatges mítics de la carrera. Segons diuen –jo no vaig coincidir amb ell en gairebé cap assignatura-, feia preguntes que deixaven els professors sense resposta: com és que hi ha peixos als llacs d’alta muntanya? Com es fan els diners? I altres preguntes més surreals que ja no recordo (ara que rellegeixo les que he dit, no semblen gaire excepcionals, però es veu que sí, que era molt peculiar)... Em fa gràcia –i al Lluís més, perquè el coneix molt més que jo- de veure com aquest xaval, que viu tant a salto de mata, se’n va sortint. Ha estat vivint per mil llocs i fa uns mesos li van donar una feina a la Xina. Allà hi ha conegut un britànic i han obert una empresa..., les oficines són al seu pis, però ja tenen 3 treballadors. Mira, no deixa de fascinar-me... I la veritat és que tinc la certesa que acabarà fent coses molt interessants.

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Molt maco però m'agradaria fer una pregunta. A la Xina li parlen en el dialecte propi de la regió on viu o fa servir l'angles? Ho dic pq després de putejar al pobre estudiant d'Erasmus seria un detall que ell s'integri de la mateixa manera a la regió on sigui. O nomes poden ser nacionalistes els catalanets passats de voltes?

Xènia

Anònim ha dit...

xenia...el mikel pobre no era el que putejava...com vols ke putejés ell...si el noi és un vasc d'aquests tot simpaticot i agradable...
el del català era el xevi..tot una altre historia de persona.
ostres...com s'espavila el mikel, misty...es per flipar...anda ke no...i a mes a xina...
és per fer-li un monument...

Pit ha dit...

Un bon partit. I a més, és guapo! Un petó, meli. Fins aviat (espero!!!).

Anònim ha dit...

L'eterna supèrbia d'ometre els comentaris que no inclouen una ensabonada previa. No tornaré mai més a visitar aquest blog

D

Pit ha dit...

Hola, D. No vaig donar la rèplica al comentari de la Xènia perquè em va semblar que la meva amiga meli ja havia resolt el malentès. No és el Mikel qui va llegir el manifest en qüestió ni qui es vestia de catalanet cada dos per tres.
Amb la meva entrada només pretenia dir que hi havia gent peculiar a la meva llicenciatura i, sens dubte, el Xevi n'era un.
Admeto que el Xevi i el seu amic -van ser dos, els que van llegir el manifest- es van flipar molt llegint-lo al mig de la classe. Sobretot perquè la noia Erasmus era al davant i ho va haver de presenciar. El profe va tenir una resposta molt respectable: se sentiria estrany explicant la lliçó si sabia que hi havia algú a la classe que no l'entenia. Ara bé, la noia Erasmus portava un semestre a classe i m'imagino que a la seva universitat d'origen ja li havien explicat que a Catalunya es parla català... Potser prou temps com per entendre'l, com a mínim? I els apunts els repartia el profe en castellà.
No sé pas què hagués fet el Xevi a la Xina, però a l'Equador va tenir inquietud per aprendre el quechua...