dijous, de març 01, 2007

More is more!!!


Foto: L'arquitecte Robert Venturi visita Las Vegas.
L'assignatura que més em va agradar a la meva anterior carrera va ser Economia Territorial, especialment la part sobre les teories de l'urbanisme. En aquell moment, fins i tot em vaig arribar a plantejar d'estudiar arquitectura, però vaig acabar per fer assignatures d'un màster en urbanisme i gestió del territori a França (que no vaig aprofitar gaire, la veritat). El projecte de fi de carrera va anar també per aquí i, més endavant, fins i tot vaig pensar a fer el doctorat en urbanisme. Es va quedar només en la intenció; ara no sé si m'hagués acabat de satisfer.
Recordo les teories de Robert Venturi que ens explicava el meu estimat profe I. M. -dels millors que he tingut, i que m'aprecio moltíssim. Versionant el Less is more de Mies van der Rohe, va dir que More is more, less is a bore. Venturi era partidari de la cultura del pastiche pròpia de Las Vegas. De la cultura dels motels de carretera, de les barreges de gratacels amb hotels rèplica del Taj Mahal.

Avui dia una mica més místic que la resta. Penso, sento coses noves, però encara no sé ben bé què ni cap a on em duran. Només sé que mentre escric aquestes línies estic una mica contenta, i que demà segur que fa un sol radiant.